Jag älskar……..


 

…..fotografering

Jag älskar fotografi.

Jag älskar att fotografera.

Jag älskar att titta på fotografi.

Jag älskar att arbeta med fotografi.

Jag älskar att bearbeta fotografi både i mörkrummet och i datorn.

Jag fotograferar framförallt natur men även gatufoto, och försöker dokumentera olika händelser i min närhet.

Om jag visar upp en bild med perfekt skärpa på en skalbagge tycker någon att den är fantastiskt vacker medan någon tycker att bilden saknar en själ och fotografen är ingen riktig fotograf för att han gör bara vackra vykortsbilder. Visar jag sedan upp en bild med en otydlig skogssiluett där jag vill visa den känsla jag har inför den skrämmande skogen, då tycker någon att detta var det mest känslosamma på länge, någon tycker att det ser ut som skit och spyr sin gallla över bilden och över fotografen.

Visst är det underbart att vi tycker olika men vad är det som ger någon rätten att skada någon med ord bara för att man inte har samma uppfattning om en bild.Är det så farligt att öppna sig för nya uttryck/intryck eller vad är vi rädda för?Eller är vi så säkra på vår sak att vi vet att alla andra har fel.

Jag tycker att vi naturfotografer måste bli lika ödmjuka mot varandra som vi bör vara mot den natur vi fotograferar.

5 tankar på “Jag älskar……..

  1. En riktigt bra bild helt i min smak. :)
    Vad gäller det andra så skiter jag helt i sånt. Couldn´t care less. Små människor finns det gott om tyvärr.

  2. Uttrycket ” små människor finns det gott om” passar bra in i dina tankar.
    Fortsätt som du gör och bry dig inte för mycket om vad andra tycker och tänker . Jag tycker om din bild och hoppas att du fortsätter att fota som du gör.
    Kram från Mamma

Lämna en kommentar