Fördomar!

Otroligt vad lätt det är att plocka fram sina fördomar. Jag har drabbats av en förlamning i halva ansiktet och är därför är min mun sned. Jag ser inte klok ut när jag försöker le och vi skall inte snacka om när jag försöker skratta. Lite jobbigt att prata är det och ont i örat har jag.Naturligtvis är jag orolig för hur det skall gå, om det kommer att bli normalt igen eller…..

Men naturligtvis kommer mina fördomar fram och jag börjar tänka på hur andra skall uppfatta mig, vad kommer folk att tycka? Naturligtvis grundar dig min funderingar i mina egna fördomar! Är det något mer fel på honom? Varför har han blivit sådan? Har det satt sig på hjärnan? Är han riktigt normal?

Jag blir faktiskt rädd för mina egna fördomar.

Guds Frid!

PS.

Liten bonus.

http://www.youtube.com/watch?v=PvZuEs6Jmgc

6 thoughts on “Fördomar!

  1. Du är min underbara bror och hur du ser ut på utsidan hoppas jag att ingen har några hemska fördomar om, för mig e du den finaste brodern som finns. Kramar din syster yster

  2. Så är det nog. Man går och bär på sådant man inte vet om riktigt. Och så går det upp för en att man kanske själv tänker lika krokigt som man läser om att andra gör.

    Hoppas det går över snart. Man lär sig något nytt varje dag. Du är en fin människa, Mikael.

  3. Hej Micke!
    Hur du ser ut på utsidan har inte någon betydelse för oss som känner dig för vi vet vilken fin person du är. Hoppas att andra kan se förbi skevheten och tycka om dig som den du verkligen är.
    Kram Mamma.

  4. Även vi tycker om dig för dina inre egenskaper och bryr oss inte så mycket om det yttre! Sen förstår vi ju att det är jobbigt att ha det så som du har det nu, men det kommer säkert att gå tillbaka och då är man en erfarenhet rikare. Jag vet att när jag hade slitit av hälsenan och inte kunde gå på 3 månader så tänkte jag mycket på alla dem som alltid har det så jobbigt. Det är rätt nyttigt att tänka efter ibland och inse hur bra man har det.
    Tänker på dig och hoppas att det släpper snart! Kram!
    Agneta o Uffe

  5. Jag har inga fördommar, har aldrig dömt någon för hur personen ser ut eller så. Att skratta eller håna någon för sjukdommar eller olyckor är farligt…då trillar man lätt i det själv. -Du är lika värdefull som någon annan här på jorden!
    Morgan

Kommentera

