Havet ger kraft!

En bild från min barndoms ö Brännö. För mig ger havet energi för att orka vidare, att sitta ute vid havet och känna saltstänket mot ansiktet är något som är svårslaget. Nu har jag inget hav att njuta av i min närhet men på något sätt hittar jag vatten ändå. Ibland så tar jag mig till en liten sjö i närheten eller bara går till Lagan som flyter igenom staden för att känna vattnets stärkande kraft. Några säger att skogen är likadan, men det funkar inte för mig på samma sätt jag känner mig inte hemma i mörkret som skogen ger.

Guds Frid!

PS:

Vet inte om någon trodde att havet kunde ge batteriet energi.

3 thoughts on “Havet ger kraft!

  1. Jag förstår vad du menar. Men, bryggans slitna träplankor kommer från min energikälla. Jag tror, som du säger, att vi hämtar energin från vår barndoms värld. Din värld var havets och vindarnas, medan min värld var skogarnas och ängarnas.

    Naturen ger liv och energi. Tyvärr är nutidsmänniskan snart så långt borta från ursprunget, att hon inte längre känner eller förstår sambanden. Det är viktigt att barn och ungdomar får växa upp nära naturen. De vuxnas ansvar är i allt oändligt.

Kommentera

