Det är mörka tider i Ljungby!

Det har hänt något som för dom flesta av oss verkar helt osanolikt. En pojke på 4 år har blivit mördad. Jag fattar det inte. Men det finns fler saker i detta som jag inte heller fattar.

Alla dessa journalister som spekulerar om både det ena och det andra och beter sig så illa mot befolkningen att polisen måste gå ut och vädja till dom att lugna ner sig.

Visst vill vi alla veta vad som hänt och få ett avslut på hela historian.

Men varför kan vi inte låta polisen arbeta i den takt dom behöver och ge dom utrymme?

Kanske skall vi också ge dom som är berörda lite mer lugn och ro i sin sorg?

Guds Frid!

4 thoughts on “Det är mörka tider i Ljungby!

  1. Du känner så rätt. Vad vill vi annat än att få svar på våra frågor – och rätt svar. Tänk på de anhöriga – polisen arbetar säkert lugnt och metodiskt, och de har ju kallat in experter också.

  2. Du har rätt, jag hoppas att polisen får göra sitt arbete i lugn och ro, annars kommer vi kanske inte att få ett riktigt svar och avslut. dessutom hoppas jag att de anhöriga får lite lugn i allt detta hemska som hänt. Jag sänder en tanke till alla berörda och hoppas att de kan få sörja i fred.
    Barbro

  3. Du har rätt!
    Vi måste låta dom som är tränade för situationer av dessa slag att göra sitt jobb, jag tror nog att samtliga av dom som jobbar med fallet vill hitta svaret lika fort som alla andra.
    Det som hänt är hemskt…-finner inga ord…
    Morgan

Kommentera

