Landskapsfoto.

Jag har vid flera tillfällen här på bloggen skrivit om mina försök att göra landskapsbilder.

Nu i helgen hade jag bestämt mig för att göra några allvarliga försök att fotografera landskap. Kollade vädret och det såg lovande ut, det blev kanon väder. Jag åkte ut både fredag kväll och lördag dito. Hade bestämt mig för att fotografera på ett gravfält från Järnåldern i utkanten av  Ljungby, kanske kunde jag få lite stämning/mystik i bilderna. Visst, jag gjorde några tappra försök. Men vad kommer jag hem med, jo en myra som sitter och putsar sig i kvällsljuset. Nog är den fin men inte kan man kalla det för en landskapsbild eller……………

Kanske det är den lilla myrans landskap jag lyckats fånga, hans landskap som består av stora löv och en härlig kvällssol som han njuter i innan han skall gå hem till stacken och knyta sig.

 

Guds Frid!

2 thoughts on “Landskapsfoto.

  1. Jag kan tänka mig att myran blickade ut över ett fantastiskt landskap. ;)
    Det blir inte alltid som man tänkt sig och tur är väl det tänker jag.

  2. Jag gillar den här bilden. Inte bara att den tilltalar med sin komposition och sina färger utan även för den symboliska innebörden. Najs, helt enkelt : )))

Kommentera

