20100827/Mobilder

image

När jag cyklade hem från arbetet i dag utspelade sig följande episod.

Jag hade kommit lite längre än halvvägs hem när jag fick de en Larv krypande mitt på cykelvägen.
Jag stannar cykeln och hoppar av, tar fram mobilen för att ta några bilder på larven. Snabbt ner på asfalten och läger mig på mage mitt på cykelvägen. Jag försöker art fånga larven mot den molniga himlen. Efter att ha följt larven några minuter märker jag att trafiken stod stilla.
Det var någon som hade stannat för att kolla om jag var OK! Där låg jag i godan ro och följde larven medans 10 bilar fick stanna på vägen för att någon trodde att jag var skadad.

Jag vill säga ett stort tack till dig som stannade.

Kommentera

