Mobilbilder, något att ha?

Vad tycks? En bild tagen med en mobiltelefon på 5mpixlar. Se fler på min sida för MOBILDAGBOK.

Visst finns det kvalitetsbrister men det går snabbt att lägga upp bilder på nätet och photoshop finns till mobilen så du kan göra små justeringar innan du skickar bilden. Det finns även program som ger bilden en känsla av fisheye eller HDR direkt i mobilen. Skärpedjupet kan man fejka så det ser ut som du har ett objektiv med stor bländaröppning.

Varför ska vi lägga 10tusentals pengar på dyra kameror. När vi har allt i ”mobilden”?

5 thoughts on “Mobilbilder, något att ha?

  1. Nja jag vet inte! Jag har nog hellre en systemkamera, tycker väl att det är lite si och så med kvalitén. Motljusegenskaperna i den bild som du visar är inget jag jublar över, men visst det har sina fördelar och din mobildagbok tycker jag är hur trevlig som helst. Du verkar ha en av de bra mobilkamerorna, för i min telefon så är det rent värdelöst.
    Vänligen Mats

  2. för att vara en mobilkamera så är det helt ok! tror i framtiden kommer det sitta en riktigt bra kamera i telefonen, titta och tryck kamrorna kommer minska i försäljning då….men det är va jag tror

  3. Tackar för infogningarna.

    Jag tror också att det kommer att utvecklas mera mot bättre kameror i mobilen och att titta och trycka kamrorna kommer att försvinna. Min kamera är hyffsat kul och med lita” Appar” kan man hjälpa till lite på vägen, med färger och skärpedjup mm.
    Sedan att bilden inte tilltalar en eller flera fotografer behöver ju inte bero på att det är en mobilkamera, utan bara att motivet inte faller in i smaken eller att man använder motljuset på ett annorlunda kreativt sätt. Detta är bara subjektivt bildtyckande och vi är alla olika, som tur är.

    Vänligen
    Karlund

  4. Visst blir det bilder med mobilkamera också, det handlar ju oftast inte om kameran i sig vad det gäller en bra bild.
    Morgan

Kommentera

