Storfiskaren!

Den 24 November var jag med några elever ute och fiskade utanför Helsingborg.

Skepparen sa han att det inte var någon ide att gå ut för det skulle inte bli någon fisk, han mumlade något om att det var för strömt och att det blåst i flera dagar mm……..

Men vi gick i alla fall ut med båten och gjorde några tappra försök, och det blev några riktigt lyckade försök. Flera av oss fick riktigt stora Sillar ( Jag fick naturligtvis den största)

Några dagar före jul kom det ett brev med en julhälsning och lite smått och gott i. En nål som talar om att jag lyckats fånga en storfisk, samt en Wobbler som ska användas vid fångstförsök av andra storfiskar.

Om du vill se mig med min storfångst kolla då in följande sida

Sillen var väldigt god!

2 thoughts on “Storfiskaren!

  1. Gratulerer!!
    Er nesten litt misunnelig her jeg sitter. Jeg er nemlig veldig glad i å fiske og har fått mye stor fisk, men slett ingen ”storfisk”.
    Kanskje lykkes jeg neste sommer… og du verden som jeg gleder meg til den. Vi har fått massevis av snø her i Oslo og kulda biter!!

Kommentera

