Mera om de små rackarna.

När jag lägger mig raklång ner på marken och vrider in skärpan på en spindel eller en skinnbagge så känner jag hur lugnet lägger sig. Jag får en lugnare och jämnare andning och jag känner en harmoni i min själ. Visst kan det uppstå lägen där det blir svårt att komma rätt på fjärilen och det krävs lite krumbuktande för att komma i rätt läge, men till 90% är det bara underbart.

När solen står som högst på himlen och värmen är som högst försöker jag gömma mig i källaren. Men när jag ska fotografera insekter då kan jag ligga i timtal på en äng och jaga småkrypen med kameran medan solen står i zenit.

Hoppas du får en bra småkrypsdag önskar, Karlund

Kommentera

