Morgonstund med miss!

Det är en tidig morgon jag sitter nere vid en sjö och försöker fotografera humlor som flyger mellan näckrosorna i sin jakt på nektar.. Det surrar av humlor runt mig och sländorna gör krumbukter i sin jakt efter knott. Efter en stund får jag syn på en trollslända som sitter en bit ut bland vassen. Jag tycker att den ser lite ”våt” ut men tänker inte mer på det. Efter en stund får jag syn på ett skal av en larv som sitter en bit ner på samma strå. Först då inser jag vad jag har missat och blir lite sur på mig själv, där satt jag en knapp meter från denna förvandling utan att få syn på den.

Men det kommer att utvecklas fler sländor så det är inte kört, jag kommer att få fler chanser.

2 thoughts on “Morgonstund med miss!

  1. Du får absolut flera chanser, ibland har man väl rätt att bli lite sur när man missat något annorlunda.
    Morgan

  2. Au da! Jeg forstår godt at du ble litt sur. Det hadde nok jeg også blitt hvis jeg hadde gått glipp av denne forvandlingen.
    Så er det sikkert meningen at du skal få fotografere det fra en enda bedre posisjon ved en senere anledning! ;)

Kommentera

