Ölänska Smultronställen.

Jag beklagar bildkvaliteten, bilden är skannad från ett Dia.

Onsdagen den 1Juli läste jag i Smålänningen en sammanställning av smultronställen på Öland.

Det var fotografen Håkan Sandbring som gjort denna eminenta sammanställning där han skrev lite kommentarer till varje plats och visade en mycket vacker bild till varje smultronställe.

Här kommer de platser som Håkan rekommenderar på Öland.

1.Södra udden

2.Gräsgårds hamn

3.Ismantorps fornborg

4.Kapelludden

5.Äleklinta

6.Brudesta

7.Södra greda löväng

8.Höganäs orde

9.Byrums raukar

10.Trollskogen

Alla dessa platser (utom Ismantorps fornborg) har jag varit på och håller med Håkan om att detta är riktiga smultronställen mycket väl värda ett besök.

Jag vill själv lägga till ett litet smultronställe, ett ställe som jag återkommer till varje år.

Jag lyckades för ungefär tio årsedan fånga denna Större ekbock sedan dess har jag inte lyckats se den igen.

Men om några veckor kommer jag att vara där igen och mitt under den värsta dagshettan kommer jag att stå och glo in i någon av ekarna i Halltorps hage.

Jag utmanar dig att lägga upp ett av dina öländska smultronställen på din blogg.

One thought on “Ölänska Smultronställen.

  1. Ping: Smultronställen « AVBILDAT | LIV

Kommentera

