Lightroom!

Jag har använt Lightroom en tid nu och tycker att det är ett mycket bra arkiv program, mycket bättre än Bridge.

Jag har provat att göra justeringar (framkalla) i lightroom och det blir mycket bra tycker jag och tekniken är lätt att lära sig.

När jag vill göra justeringar i Photoshop och öppnar bilden genom Lightroom så gör programmet en kopia av orginalbilden. Är det någon som vet om det går att undvika detta jag tycker det verkar lite onödigt eftersom det kommer att göra mitt arkiv onödigt stort.

Bilden ovan är redigerad i Lightroom men text, ram och skärpning är gjorda i Photoshop.

Vänligen

Karlund

One thought on “Lightroom!

  1. Jeg har akkurat anskaffet Lightroom, men har enda ikke lagt det inn på maskinen. Tenkte jeg skulle kjøpe en stor og god brukerhåndbok før jeg setter igang. ;)
    Dermed kan jeg foreløpig ikke svare deg på om man kan unngå kopiene som automatisk lages.

    Hittil har jeg et hjemmelaget system for bildene mine. Det begynner imidlertid å bli så mange av dem at jeg absolutt trenger et bedre arkivsystem! Tror og håper Lightroom vil dekke behovet.

Kommentera

