Tranvår!

 Även jag har fotograferat Tranor denna vår, jag var till och med uppe vid Hornborgarsjön för första gången. Jag tycker att det var en härlig upplevelse att få se alla dessa tranor(10600st) på nära håll.

Jag fattar inte hur de fågelskådare och fotografer är skapta som klarar att ligga i gömslen ute bland alla dessa skränande fåglar, det måste vara ett öronbedövande oväsen. (Fast man kommer ju nära)

Många bilder på tranor blev det, här ovan ser du en som jag ändrat vitbalansen på från Dagsljus till Lysrör. Kanske att det kommer flera senare.

PS:

Jag vill rekomendera ett TVprogram som jag själv bara sett på SVTplay, kolla in EKVATORN ett riktigt bra program tycker jag.

2 thoughts on “Tranvår!

  1. Jeg har veldig lyst til å besøke denne sjøen et år, men tror neppe jeg holder ut å bli låst inne alene i en slik liten observasjonspost fra grytidlig morgen til langt utpå kvelden.
    Håper virkelig du viser oss fler av tranebildene dine!!

Kommentera

