Bildspel!

Finns det någon som kan något om att visa bilder på duk eller finns det någon bra sida på nätet där man kan få lite hjälp och inspiration.

Jag vet inte riktigt vad jag behöver tänka på när jag lägger in bilder.

Jag funderar på saker som:

Upplösning

Bildstorlek

Skärpning

mm

Jag har ingen egen projektor utan kommer att få förlita mig på befintliga projektorer eller låna en vid varje tillfälle.

Jag använder PowerPoint för att göra mitt bildspel.

Jag såg att Kai Jensen hade lite info, men det var mest riktat mot en specifik projektor.

Jag tar tacksamt emot tipps och förslag.

Bilden är från Markaryd, en gammal källare.

2 thoughts on “Bildspel!

  1. Jag gör också bildprogram i PowerPoint. Upplösningen på bilderna ligger i 72dpi (eller vad det nu heter), storleken brukar jag oftast lägga ner från 1500 till 1024 och jag skärper bilden lätt efteråt, i ACDSee.

    Sen är det ju bra att tänka till i vilken ordning bilderna läggs, att det blir lite helhetstänkande, så att det inte upplevs som rörigt och hit och dit.

    Lycka till.

    //M

  2. Jag har tyvärr inga tips att ge Karlund min erfarenhet med projektorer är lika med noll. Men följ du Malins tips så är jag säker på att det kommer bli perfekt. Berätta gärna sen hur det gick. -Lycka till!
    Morgan

Kommentera

