Semesterbilder

Att komma hem med över 80GB bilder från en tvåveckors semestertripp och inse att det inte går att få in på befintliga hårddiskar är lite jobbigt. Det finns i det läget inte mycket att välja på, det är bara att ge sig iväg och skaffa en ny hårddisk.

Att sedan göra en grovgallring ibland bilderna är inte det lättaste och ganska tidskrävande, ibland har jag svårt att skiljas från bilder som ligger på gränsen mellan arkivet och papperskorgen. Ofta tänker jag, att den bilden kanske kan vara bra i ett bildspel där den kan komma in som en utfyllnad eller en överraskning.

Urvalet som ska göras för olika visningar som tex. blogg eller olika hemsidor och vilka bilder man vill ha upp på väggen är inte heller gjort i en handvändning.

Bilden är från Masai Mara, och visar en Masai giraff
3 thoughts on “Semesterbilder

  1. 80GB, det var inte dåligt! Tiden på dygnet och min dåliga matte gör att jag inte orkar räkna ut hur många bilder det skulle tänkas kunna vara, men ett gäng helt klart. Men det är bara att posta på, för det är kul att se helt klart! Det där är ju en dröm jag har att få göra en liknande resa!

  2. Wow, en tjusig bild på Giraffen! Det måste ha varit underbart att få se en sån live. Själv har jag bara sett dom på djurpark men det funkar ju liiite bra det också.
    Jo, jag är väldigt sparsam med att sortera bilder oftast resonerar jag som så att det är billigt med minne så det kostar ju inte speciellt mycket att spara en bild för mycket.
    Morgan

Kommentera

