Inlägg 100!

Jag har haft denna blogg igång ungefär i ett halvt år och lyckats göra 100 inlägg, detta tycker jag är värt att fira.

Men min glädje har svårt att tränga fram i vinterkylan.

Att jag inte sprudlar av glädje kan du kanske förstå om du läser min lilla vintersaga här nedan.

 

Det är den sista decemberdagen år 2008 och klockan är 23:44, Mikael är i färd med att ställa upp två kameror på en bro mitt i centrala Markaryd, han är övertygad om att det går att göra fina fyrverkeribilder från bron.

En kamera är på plats och nummer två börjar monteras på stativet när Mikael hör ett ljud som inte hör hemma i den kalla nyårsnatten, ett olycksbådande skrapande och en duns som nästan skär i hjärtat. Han vänder sig och får se ett Nikon objektiv, modell 18-105mm onaturligt sakta rulla ner för brons gångväg, ett snabbt språng och objektivet plockas upp och i nästa sekund har Mikael rest stativet där den nya D90n sitter fastspänd, från asfaltens hårda och kalla yta.

Kameran sitter fast men har spruckit på flera ställen och med ett vant handgrep provar Mikael om objektivet går att fästa och visst går det, men ingen information visas i sökaren och objektivet hänger bara fast i en liten kant.

På detta svårmodiga sätt avslutades fotoåret 2008 för Mikael och med en liten tår i ögonvrån steg han in i det helt okända fotoåret 2009.

 

Vänligen

Karlund

6 thoughts on “Inlägg 100!

  1. AjAjAj…det där var ingen rolig läsning…hoppas det löser sig till det bästa! Gör ju ont i en prylälskare som jag när man läser sånt. Grattis till de 100 inläggen i alla fall. Kul blogg, jag följer den varje dag.

  2. Det var ingen rolig vintersaga Mikael, självklart är jag säker på att det inte kommer hindra dig från att fortsätta fotografera. Kanske går det att få ut något på någon försäkring!? Jag besöker din blogg ofta för jag gillar dina bilder och dina texter. Även roligt när du ibland visar lite tips.
    Morgan

Kommentera

