Fiskeminne!

 För några veckor sedan var vi ute med skolan och fiskade sill utanför Helsingborg.

Det hade blåst i några dagar, så vi fick gå långt med båten innan vi hittade någon fisk.

Det var en kall och klar dag och fiskelyckan var till belåtenhet för de flesta.

Efter några timmar till havs var det dags att gå mot hamn, redskapen plockades ner och det började rensas fisk runt om på båten. Som på beställning kom Måsarna i stora skaror för att få sig något i krävan. Under tiden som båten gick mot hamn så följde fåglarna med båten och jag klättrade upp så att jag stod nästan mitt i ”flocken” och fotograferade naturligtvis var jag tvungen att tvätta mina kläder när jag kom hem, men det var det värt. Det var en häftig känsla, att bara räcka ut handen och nästan ta på Måsarna. Bilderna jag fick var visade på en närhet och en känsla av att var mitt i händelsernas centrum.

Bilden här fick jag när lite fiskrens slängdes upp bredvid fåglarna den är fotograferad med 105mm och ingen beskärning är gjord.

Klicka på bilden för att se den i ett större format.

 

 

6 thoughts on “Fiskeminne!

  1. Snacka om snygg bild på fiskmåsen.Det är nästan som man tror att du bett den posera och vara stilla så du kunde fota.

Kommentera

