Bra bilder!

Visst är det tur att jag använder stativ så jag kan göra bra bilder.

4 thoughts on “Bra bilder!

  1. tur? :) själv är jag alldeles för lat för att använda mig av mitt, hoppas någon gång hitta ett lätt och praktiskt stativ som inte är i vägen under färden och så ska det gå snabbt att ställa upp och lätt att sätta ihop…

  2. Ett stativ är bra, jag är dock dålig på att använda mitt. Jag funderar på att köpa ett monopod men jag vet inte om det är bättre än frihand!?
    Morgan

  3. Jeg bruker også stativet mitt mye. I hvert fall når jeg har teleoptikken på kameraet.
    Ønsker meg et stativ som kan være hensiktsmessig for insektfotografering også (macro), men enn så lenge har jeg ikke funnet noe som kommer lavt nok og samtidig er superraskt å justere i høyden. Dermed blir det frihånd som gjelder for det meste av macrofotograferingen.

  4. Antingen får man ha med sig flera stativ eller så får man kompromissa.
    Mitt stativ är ett modifierat Manfrotto 055C. Modifieringen består i att jag tillverkat en ny mittpelare och filat bort spärrarna så att stativet går att få ner i spagat.
    Som med allt annat så krävs det övning för att kunna utnyttja utrustningen på ett effektivt sätt.

    MWH
    Karlund

Kommentera

