Varför fotograferar jag?

Först och främst tycker jag att det är roligt att fotografera.

Jag mår också bra av att fotografera, på något sett så frigörs positiva hormoner i min kropp som gör mig på bra humör.

 

Idag kan jag känna ett sug som gör att jag måste ut och fotografera.

Fotograferandet är också den ventil som jag behöver för att rensa mitt huvud från eventuella problem. Att fotografera kostar på, inte minst psykiskt vilket innebär att jag inte kan tänka på bekymmer som uppstår i mitt arbete eller i hemmet. Jag måste rensa rent i huvudet för att kunna göra bra bilder.

One thought on “Varför fotograferar jag?

  1. Det å fotografere kan være slitsomt. Driver jeg med macrofotografering, orker jeg ikke mer enn max to timer i strekk. Da er jeg helt utmattet.
    Når jeg tar med kameraet ut, forsvinner alle andre tanker. Jeg glemmer både tid og sted og er bare opptatt av motivene jeg ser. Dermed blir det rene terapien.
    Tenkte på en sak i dag. Kan det være slik at bildene vi tar/motivene vi ubevisst velger reflekterer de stemninger og følelser vi har i oss der og da?

Kommentera

