I glasblåsarens trädgård!

Tiden har inte funnits för mig att vara aktiv på min blogg den senaste veckan men  jag hoppas ni har klarat er bra utan att jag har förgyllt er tillvaro.

Jag har i helgen varit på Öland med familjen vi besökte skördefesten vilket innebar 3 härliga dagar.

Jag kan inte göra annat än att rekommendera er att besöka Ölands skördefest nästa år, det finns allt från mat till konst och teknik. Det finns mycket att se och mycket att fotografera.

 

Bilden är från en glasblåsares trädgård på Öland där jag fotograferat,  ja…….. vad då?

4 thoughts on “I glasblåsarens trädgård!

  1. Nå har jeg grublet og tenkt på hva dette egentlig kan være, men jeg gir opp.
    Mitt eneste forslag er opplyst farget glass som henger i glassblåserens hage og beveges av vinden. Sikkert et dårlig forlsag *ler*.
    Det er kunst dette her.. varmt og spennende med nydelige farger!

  2. Jag vet inte exakt vad det är du fotograferat, men jag gillar kortet. Det känns modernt på något vis och spännande. Linjerna och färgerna ger ett lugn….
    Det är vackert!
    Morgan

  3. Tack skall ni ha båda.
    Johanne har rätt det är lysande glasfigurer, men det är jag som rör mig och kameran.

    Jag försökte på många sätt att göra glasfigurerna rättvisa men kunde inte riktigt få till det . Men jag kände att jag ville göra något av de små figurerna ändå.

    MWH
    Karlund

  4. Hadde jeg rett!?!
    I hvert fall nesten.
    Lærte noe også nå, for dette er en metode jeg kan forsøke selv. Beveger ikke motivet seg, så kan jeg jo selvsagt bevege kameraet for å få fram en slik flott effekt! Tusen takk for inspirasjon. :))

Kommentera

