I veckan som varit!

 

Måndag eftermiddag och grabben ska träna golf, jag kör som vanligt ner honom till golfbanan.

Jag har för vana att packa med mig min ryggsäck fullpackad med utrustning men inte denna måndag bara en Nikon D60 med 18-55mm VR optik har fått följa med.

Det är lite mulet väder och regnet hänger i luften när vi kommer in i Vittsjö, då får jag se en Gråhäger stå på en björk som lutar sig ut över ett vattendrag. Jag tänker att det var ju skit att missa detta och kör och lämnar av sonen på golfbanan. Sedan kör jag tillbaks till platsen där jag såg Gråhägern tidigare, och naturligtvis finns det ingen häger där. Jag parkerar bilen och funderar lite över om jag ska lämna bilen och vandra ut i duggregnet eller kanske leta upp ett fik, eftersom jag är kaffesugen. Jag bestämmer mig för att gå en runda runt dammen där jag såg hägern och jag vandrar i väg ca 20meter när jag får se den grå långhalsade fågeln. Det visar sig att den är ganska tam, och håller till vid en gammal kvarn som ligger nästan mitt i byn. Jag får chans till några bilder men vädrets makter är inte med mig och jag har ont om batterier i kameran. Jag tackar för mig och lovar att komma tillbaks.

One thought on “I veckan som varit!

  1. Intressant läsning!
    Sen får jag väl säga som vanligt att du visar ett ljuvligt kort, det är detta kort som får avsluta min helg. Nu väntar en ny vecka och en ny strid.
    Jag tycker alltid det är roligt att titta in i din blogg!
    Morgan

Kommentera

