133 dagar!

ÅR 2008, har under detta år varit ute och fotograferat 133 dagar!

Det är mera än jag någonsin har orkat med något tidigare år under alla år jag hållit på (ca30)Jag har detta året fått tillbaks glädjen att fotografera jag känner mig lycklig när jag kommer ut. Jag har under flera år knappt rört kameran på grund av lite olika anledningar, framför allt mitt arbete.

Nu spelar det ingen roll om det handlar om att krypa runt bland blommor och fjärilar eller att sitta och vänta på Älg med bilen som gömsle, jag älskar det.När jag går upp klockan 04.00 och vandrar i väg med min 15 kilo tunga ryggsäck så mår jag kalas.

Jag har under dessa 133 dagar utvecklat mitt bildskapande (tycker i alla fall jag) jag har också börjat få kläm på den digitala tekniken, börjar alltså känna min utrustning och behöver inte bli överraskad vid varje exponering.

Jag hoppas att jag kommer att fortsätta att vara lika aktiv den tid som återstår av detta år. (och längre)

Jag har under detta år vidgat mina fotografiska vyer och är inte lika fanatisk när det gäller motiv. Jag kan idag lika gärna rikta kameran mot en byggnad som mot en geting och känna mig nöjd och stolt. Detta tar jag som tecken på att jag har växt som fotograf och människa.

 Det är ju inte bara problemfritt, tex så ligger jag efter med katalogiseringen av bilder och har inte alltid full koll på vilka bilder jag använt.

Bilden som är i från idag, föreställer en geting som mumsar på mina äpplen. (En traditionell Mikaelbild)
One thought on “133 dagar!

  1. Intressant text Mikael!
    Som vanligt bjuder du även på ett fint kort, dock är det en insekt som många människor har agg emot. Personligen tycker jag dom är ganska fina och jag har peppar peppar bara lyckats att bli stucken en gång i mitt liv av en sådan.
    Morgan

Kommentera

