Svartvitt!

 

Jag funderar lite över hur det varit om jag tagit denna bild för tio år sedan.

Då hade jag inte funderat en sekund över om jag måste redogöra för de justeringar jag gjort.

Justering av ljuset (nivåer) efterbelysning runt kanterna och lite pjattning på fågeln.

Det är dessa justeringar jag gjort i Photoshop förutom konvertering av färgbilden till en svartvitbild i Camera RAW.

One thought on “Svartvitt!

  1. En charmknutte…. :)

    I dag verkar det som om att man måste redogöra allt i en bild… trist att det blivit så. Jag gör inte mycket i PS heller, mer än det man kan i ett analogt mörkrum. Som att lätta upp, nivåer med gråskala och svärta, kontrast, vinjettering händer ju att jag gör, konverterar vissa till svv om jag inte redan haft svv inställning i kameran, beskär en del bilder o s v.
    Förr frågade man väl aldrig; vad har du gjort i ditt mörkrum?? Har du manipulerat??
    Om en bild är riktigt kalasbra utgår många från att bilden är manipulerad också…

    //M

Kommentera

