SOLENS OCH VINDARNAS ö!

Att få tillbringa en vecka tillsammans med familj och vänner på Öland är en lisa för själen.

Att en dag gå upp klockan 04.00 och sticka ut med kameran och fotografera väderkvarnar eller ligga och dra sig till 10.00 slår för mig lika högt.

Två gånger var vi nere vid Porten till Alvaret och fick några lektioner om både natt- och dagfjärilar. (Ett ställe som varmt rekommenderas.)

Vi övernattade ute vid ”vraket” på norra udden en lite kall men härlig natt.

En eftermiddag satt vi i ett ”järnåldershus” vid en liten brasa och fick en historielektion.

En stilla och varm kväll på en vingård med grillat lamm och lyssna på Ulla Neuman som framför lite sköna jazzlåtar är inte fy skam.

Att sitta ute sent i trädgården och äta något gott från den egna grillen och småprata med vännerna är också toppen.

Bilden är från Räpplinge på Öland

One thought on “SOLENS OCH VINDARNAS ö!

  1. Underbart kort, det faller mig verkligen i smaken. Öland ligger mig varmt om hjärtat och jag kommer säkerligen göra en fototurné inom kort dit. Jag har ju trots allt inte så långt till detta fotoparadis.
    /Morgan

Kommentera

