Alla ser dig?

OBS! Detta är inget inlägg i FRA debatten, men det är alltid någon som ser dig.

När man som jag bor i en liten by är det alltid någon som ser dig.Jag kan inte gå på krogen utan att alla vet. Visst är det underbart att folk har koll på varandra och kan hjälpa till om det uppstår problem. Tyvärr så är det inte många som hjälper till utan för det mesta snackas det mest och då bakom ryggen på den det gäller.

Hur kan man se på hur ungdomar går under utan att hjälpa till, och bara stå vid sidan och snacka skit.

Jag fattar inte hur folk är funtade.

2 thoughts on “Alla ser dig?

  1. Tyvärr är det så det är ibland… just det där med skitsnack känner jag igen. Det är riktigt trist faktiskt och man kan inte driva ett företag på en ort där det pratas skit. Det får ju heller inte gå FÖR bra för en heller, då pratas det än mer skit.

    Jag minns en händelse för många år sen, långt innan jag träffade Terje… jag var på väg till mamma för kaffebesök med min syster och en faster. På vägen dit stannade jag till för att ta ur en sten ur skon, böjde mig ner och höll i ett träräcke till ett soprum eller vad det heter. Sen gick vi vidare. Några dagar efter fick jag höra att en person som stått på sin balkong hade sett mig och spridit ryktet att jag varit aspackad och stått och spytt vid soprummet…
    Hur i allsin dar kan man komma på nåt sånt?? Herreminje… det är otroligt. Det är bara människor som inte har nåt liv och inte har nåt att gå upp i som pratar skit och sprider falska rykten…

    Ha det bra!

    //M

Kommentera

