En Älg till!

Gjorde ett nytt besök på den plats där jag i torsdags kväll fick se en Älgko. I en timme satt jag i spänd förväntan på att få återse fru Älg. Jag var inte direkt ensam om att vara ute på kalhygget i kväll. Jag fick dela platsen med flugor, mygg och många knott men någon Älg fick jag inte se här. Jag körde sedan hemåt i sakta mak och letade efter Rådjur eller någonting att fotografera och det tog inte lång tid innan jag såg den första rågeten. Några kilometer från mitt hem passerade jag under motorvägen och helt plötsligt så stod det mitt på vägen en Älgko som troligen följde viltstängslet. Snabba ryck att svänga bilen och få fram kameran och hinna med att trycka av några bilder med tider på 1/30s och sedan var hon borta. En härlig känsla.

Jag lyckades med att underexponera bilden så jag har varit tvungen att ljusa upp bilden lite.

Kommentera

