Snart ett år sedan sist!

10september 2007 såg jag för första gången rådjur i min trädgård.

Jag lyckades att fotografera dessa under några veckors tid.

I går morse såg jag ett nytt rådjur vandra i buskagen bakom mitt hus.

Efter att ha varit ute några timmar på morgonen kom jag hem och parkerade bilen i karporten och hoppar ur för att gå runt bilen och plocka ur kameran. När jag öppnar bildörren ser jag i buskarna ca 8 meter från mig ett rådjur som glor på mig. Jag plockar fram kameran och tar stöd på dörrkarmen. Under nästan 15 minuter går rådjuret runt och äter utan att bry sig om mig. Det är ganska högt gräs där hon vandrar runt men jag lyckas att få några hyfsade bilder.

Så ett stort tack till fröken Rådjur.

Grannen!

Kommentera

