Hemmablind!

Att man blir hemmablind är ingen nyhet.

I byn ligger det ett hus som jag cyklat, kört bil eller promenerat förbi nästan dagligen i åtta år och har inte tänkt närmare på huset. Huset har varit tomt så länge jag kan minnas men trädgården hålls i ordning.

När en kollega sa att huset skulle rivas och det skulle byggas garage istället så fick jag äntligen upp ögonen. Idag tog jag med kameran och frugan på en promenad ner till huset för att kolla läget. Väl på plats mötte vi en man som berättade att det på 50-talet hade bott en pälshandlare i huset, vem som äger huset nu kände mannen inte till men jag tror att det är en bostadsrättsförening som har hand om det idag.

Drotninggatan 33

Bilden visar entrédörren mot byns huvudgata.

4 thoughts on “Hemmablind!

  1. Visst är det lätt att bli hemmablind, det händer ofta att man går förbi eller kör förbi något som man tänker att det där skulle bli ett spännande kort, men sen på något vis blir det aldrig av. Jag tycker du gjorde rätt som förevigade detta hus och det blev ett bra kort tycker jag. Kanske tog du flera kort vid detta ställe som du kan visa upp?
    /Morgan

  2. Jag har fler bilder men jag har dessa mer som idé bilder. Skall försöka ta mig tid till ett nytt försök. Att fotografera hus är inte min grej riktigt.

Kommentera

