Svartvitt!

 

Jag älskar svartvita bilder!

I bland får man höra av fotografer att man alltid skall ställa in kameran så att man tar s/v direkt i kameran.

Det tycker jag känns helt fel, för när jag öppnar bilden i PhotoShopp så visas den ändå i färg. Vad spelar det då för roll om jag ställt in kameran på s/v. Visst underlättar det om man tänker i s/v när man skall gör den typen av bilder. Bilden här nedan är konverterad till s/v i Camera Raw var från början tänkt för färg men jag tycker bättre om bilden i denna form.

spindel, foto Mikael Karlund

 

Kommentera

